Parinti Speciali

Specialisti

 Pentru a sti la ce specialisti sa ne adresam atunci cand sesizam ceva in neregula la dezvoltarea fizica a copilului, in activitatile scolare sau in comportamentul acestuia vom prezenta in ce consta fiecare tip de dezvoltare si cu ce se ocupa fiecare specialist in parte.

O dezvoltare fizic─â sanatoasa - presupune modific─âri în lungime ┼či greutate, modific─âri a structurii ┼či func┼úiei creierului inimii, alte organe interne, modific─âri a scheletului ┼či musculaturii care influen┼úeaz─â abilitatile motorii care au ┼či o influen┼ú─â asupr intelectului ┼či personalit─â┼úii : de exemplu copii cu deficiente de auz sufer─â de întârziere a limbajului, copilul cu deficien┼úe de v─âz
sufer─â de de modific─âri a analizatorilor r─âma┼či valizi.

Dezvoltarea cognitiv─â: const─â în modific─ârile ce apar la nivelul percep┼úiei,inv─â┼ú─ârii,memoriei, rationamentului, limbajului, dezvoltarea inteligentei emotionale

Dezvoltarea psihosocial─â:- presupune modific─âri ce apar în personalitate, tr─âirea emotiilor si relatiilor individului cu ceilalti Modul in care e evaluata si conceptualizata propria persoana influenteaza performantele cognitive, functionarea "biologica" organismului

Dezvoltarea psihic─â a persoanei este un proces de formare ┼či reconstruc┼úie continu─â prin înv─â┼úarea si interac┼úiunea cu factori de mediu. Din perspectiv─â genetic─â dezvoltarea psihoindividual─â este proces intern care evolueaz─â odat─â cu vârsta printr-o construc┼úie progresiv─â în scopul unei adapt─âri optime la condi┼úiile de via┼ú─â.

Întârzierile caracteristicilor psihice prelungite sunt indici de retard.

PSIHOLOG-Psihologul studiaz─â comportamentul uman, procesele mentale;concepe ┼či efectueaz─â experimente, observa┼úii, pentru a m─âsura caracteristici mintale ┼či psihofizice; analizeaz─â efectele eredit─â┼úii, mediului, ai altor factori asupra gândirii, comportamentului;desf─â┼čoar─â activit─â┼úi de diagnoz─â, terapie ┼či prevenire a tulbur─ârilor de personalitate,a celor emo┼úionale, precum ┼či a fenomenelor de inadaptare la mediul social ┼či profesional;elaboreaz─â ┼či aplic─â teste pentru m─âsurarea inteligen┼úei, aptitudinilor, abilit─â┼úilor ┼či a altor caracteristici umane, interpreteaz─â datele ob┼úinute ┼či face recomand─ârile pe care le consider─â necesare.
Psihologul se poate specializa în domenii aplicative particulare: diagnoza ┼či tratamentul diferen┼úelor mentale, senzorile, motrice, probleme speciale de asisten┼ú─â (copii, b─âtrâni), în probleme specifice procesului educa┼úional (selec┼úia personalului, orientarea ┼čcolar─â ┼či orientarea profesional─â), probleme legate de intruire.
Psihologia presupune un cod de moralitate (deontologic) - p─âstrarea secretului profesional, respectul partenerului, responsabilitatea ┼čtiin┼úific─â ┼či profesional─â etc

LOGOPED persoana care studiaz─â , trateaz─â ,corecteaz─â defectele de pronun┼úare ┼či de emisiune vocal─â a persoanelor, se ocup─â cu studiul defectelor de vorbire ┼či al metodelor de înl─âturare ┼či de prevenire a acestora

PSIHOPEDAGOG-Persoan─â care educ─â ┼či instruie┼čte, prin tipuri de activitate specifice, urm─ârind obiective cognitive, de limbaj,psihomotorii,afective,estetice,ale educa┼úiei pentru societate, astfel încât elevii(cu cerin┼úe educative speciale) s─â devin─â indivizi adaptabili,flexibili,socializa┼úi ┼či cu poten┼úial de integrare în colectivitatea de copii iar mai târziu în societe.

PROFESOR SPRIJIN/ PROFESOR ITINERANT - Profesor care desf─â┼čoar─â activitate individualizat─â cu elevul într-o clas─â special amenajat─â , putând asista la ore(cu acordul profesorului din clas─â) pentru a putea observa dificult─â┼úile întâmpinate în cadul orelor sau pentru a ajuta copilul s─â tin─â ritmul cu ceilal┼úi copii.

PSIHIATRII- persoan─â specializat─â în psihiatrie, iar psihiatria este ramur─â a medicinii care studiaz─â bolile psihice ┼či tratarea lor

 

 

Familie